POOLE 19.04.2024 - VOOR ONMIDDELLIJKE PUBLICATIE: Muc-Off, de wereldwijde leider in Fiets en Motorfiets care kondigt met trots de aankomende release van hun nieuwe Road & Gravel Tubeless Sealant aan.

Deze wereldprimeur is ontwikkeld om de hogere bandenspanning van weg- en gravel -sets aan te kunnen en is in staat om gaten tot 7 mm af te dichten bij een druk tot 110 psi. Deze geavanceerde formule is gemaakt voor prestaties onder de hoogste druk van de internationale racerij, zodat rijders hard en ononderbroken kunnen rijden. Als onderdeel van Muc-Off's steeds groter wordende aanbod aan lekbescherming, is deze nieuwe Road & Gravel Sealant een innovatief mengsel van gemakkelijk Biologisch afbreekbaar bamboevezels en natuurlijke minerale vlokken die samen zorgen voor het afdichten van gaten onder hoge druk.

In lijn met hun Project Green programma is de formule van Muc-Off volledig vrij van ammoniak, wat een hoogwaardig afdichtmiddel oplevert dat zowel allergeenvrij als niet-giftig is. De vrijvloeiende formule met geavanceerde polymeren helpt het afdichtmiddel om de binnenwand van de band te bedekken, waardoor een bescherming wordt geboden die tot zes maanden meegaat. De geavanceerde formule is ook compatibel met Muc-Off's CO2 cannisters en BAM! en kan optimale prestaties behouden bij temperaturen tot -15°C, beschermt tegen lekrijden en biedt ongeëvenaard vertrouwen, ongeacht het terrein of de weersomstandigheden.

Deze nieuwe afdichtingskit voegt zich bij Muc-Off's uitgebreide assortiment van lekbeschermingsproducten, naast hun bestaande 'No Hassle Tubeless Sealant' die is geoptimaliseerd voor MTB. Muc-Off breidt ook het aantal beschikbare formaten uit en lanceert hun Road & Gravel Tubeless Sealant in een nieuwe 80ml zak en een 500ml fles, naast de 140ml zak, 1L en 5L flesvarianten die klanten kennen van de originele afdichtingskit.

"Met het steeds toenemende aantal rijders dat overstapt van een set-up met tubing naar een set-up met tubeless , vooral in de weg- en gravel markt, hebben we ons gericht op het ontwikkelen van een afdichtingsproduct dat superieure prestaties levert, zelfs als de druk hoog wordt. Na jaren van ontwikkelingswerk hebben we de perfecte mix van duurzaamheid en prestaties gevonden - ik ben enthousiast over het gebruik van bamboevezeldeeltjes in het mengsel; het is een wereldprimeur op het gebied van afdichtingstechnologie en het maakt een enorm verschil in hoe het product presteert". Alex Trimnell, CEO bij Muc-Off.

Road & Gravel Tubeless Sealant is het nieuwste hoofdstuk in Muc-Off's 30-jarige geschiedenis van het verbeteren van fietsprestaties. Het is geboren in Muc-Off's zeer geavanceerde interne R&D-laboratorium - een faciliteit waarin miljoenen zijn geïnvesteerd om de volgende generatie innovatietechnologieën te ontwikkelen - en is streng getest in de zwaarste omstandigheden. Zo heeft het zijn deugdelijkheid bewezen op de historische kasseien van Parijs-Roubaix, bekend als het ultimate testterrein voor uithoudingsvermogen en prestaties voor zowel renners als fietsen. Het wordt dit seizoen ook gebruikt op de racefietsen van INEOS Grenadiers en EF Education tijdens alle drie de Grand Tours, zodat de gesponsorde teams van Muc-Offononderbroken kunnen rijden in hun zoektocht naar de overwinning op het hoogtepunt van de sport.

Muc-Off Road and Gravel Tubeless Sealant is geprijsd voor: 80ml: £6,00 / €8,00 / $6,00 | 140ml: £10,00 / €13,00 / $10,00 | 500ml: £18,00 / €25,00 / $20,00 | 1L: £30,00 / €40,00 / $34,00 | 5L: £128,00 / €155,00 / $140,00. Alle maatvarianten zijn vanaf juni 2024 verkrijgbaar bij het wereldwijde dealernetwerk Muc-Off , geselecteerde e-tailers en rechtstreeks via www.muc-off.com.

DOWNLOAD PERSBERICHT

PERSCONTACT

OVER MUC-OFF:

In 1991 gingen Rex en Marilyn Trimnell van start met X-Lite UK. Na het ontwerpen en produceren van 's werelds eerste twin crown Fiets vork, creëerde Rex een perfect roze spray om Reinigen zijn kit. Om een lang verhaal kort te maken, Rex's reiniger was het beste sinds gesneden brood, en het duurde niet lang voordat het bekend werd en Muc-Off was geboren.

We gaan nu verder en Muc-Off is het go-to merk voor topruiters. En, mocht het je nog niet zijn opgevallen, we doen tegenwoordig iets meer dan onze originele roze reiniger.

Bekijk het volledige assortiment op: www.muc-off.com