POOLE 02.11.2023 - Muc-Off, wereldwijd marktleider op het gebied van Fiets en Motorfiets verzorging en prestaties, kondigt met trots de lancering aan van zijn nieuwe keramische bescherming met siliconen (Si) Kit.

De nieuwe (Si) Ceramic Protection Kit , die een ongeëvenaard beschermingsniveau biedt gedurende maximaal twee jaar, staat aan de top van het beschermingsassortiment van Muc-Offen is het eerste product dat wordt gelanceerd onder de paraplu van de 'Technical Series' van het merk. De serie, die voornamelijk gericht is op liefhebbers, biedt de nieuwste innovatie op het gebied van fiets onderhoudstechnologie en brengt prestaties op profniveau naar de alledaagse rijder.

De (Si) Ceramic Coating is een unieke formule die gebruik maakt van een hydrofoob chemisch gebonden afweersysteem om de oppervlaktespanning drastisch te verlagen. Dit betekent maximale water- en vuilafstotende eigenschappen en een bescherming tegen lichte oppervlaktekrassen op alle motoren.

De (Si) Ceramic Protection Kit is zorgvuldig vervaardigd met het oog op een veelzijdig doel en houdt de lak in stand door microkrassen te minimaliseren en het verbleken van de lak door UV-stralen te verminderen. Dit verbetert de algehele esthetiek en helpt waarde te behouden, en dankzij het hydrofobe oppervlak vermindert de vuilaanhechting drastisch het dagelijks onderhoud.

Zoals bij alle hoogwaardige lanceringen heeft Muc-Off honderden uren geïnvesteerd in testen en ontwikkeling. Dit omvatte onder andere krastests om te begrijpen in welke mate de coating bestand is tegen schokken en versnelde wastests om de afbraak van het oppervlak te meten bij een reeks reinigingsoplossingen na verloop van tijd. Deze interne tests werden aangevuld met uitgebreide praktijktests, waaronder toepassing op tientallen teamfietsen van Muc-Off's gesponsorde teams zoals INEOS Grenadiers, EF Education-Easypost en Commencal//Muc-Off, die allemaal verschillende lakafwerkingen hebben. Deze tests stelden het team in staat om de formule aan te passen om een product te creëren dat maximale bescherming biedt.

"Bij Muc-Off zit innovatie in ons DNA, we streven er voortdurend naar om de prestaties voor alle rijders te maximaliseren, en onze nieuwe (Si) Ceramic Protection Kit is daar ons nieuwste voorbeeld van. We zijn blij dat rijders de langdurige beschermingsmogelijkheden van deze innovatieve formule kunnen ervaren. Dit is het begin van een spannende periode voor ons, waarin we onze Technical Series verder ontwikkelen en prestaties op topniveau toegankelijk blijven maken voor elke rijder." Alex Trimnell, CEO bij Muc-Off.

Elke (Si) Ceramic Protection Kit bevat alles wat nodig is voor het aanbrengen: 50 ml Spray voor oppervlaktevoorbereiding, 15 ml Ceramic Coating, Microvezeldoek Applicator Pad en Luxe Microvezeldoek Poetsdoeken. De coating is snel en eenvoudig aan te brengen en is geschikt voor zowel glanzende als matte afwerkingen op diverse oppervlakken, van lak en koolstofvezel tot metalen onderdelen en vinyl.

In lijn met Muc-Off's voortdurende toewijding aan het milieu bestaat de verpakking van de (Si) Ceramic Protection Kituit een kartonnen omdoos, een glazen fles voor keramische behandeling en een PET-fles voor de preparatie van een helder frame. Al deze producten zijn recyclebaar en dragen daarom Muc-Off's Project Green stempel van duurzaamheid.

(Si) Ceramic Protection Kit kost £55,00 / €65,00 / $69,99 en is nu verkrijgbaar (VS verkrijgbaar vanaf 12 december) exclusief via www.muc-off.com.

DOWNLOAD HIER ALLE ACTIVA

PERSCONTACT

OVER MUC-OFF:

In 1991 gingen Rex en Marilyn Trimnell van start met X-Lite UK. Na het ontwerpen en produceren van 's werelds eerste twin crown Fiets vork, creëerde Rex een perfect roze spray om Reinigen zijn kit. Om een lang verhaal kort te maken, Rex's reiniger was het beste sinds gesneden brood, en het duurde niet lang voordat het bekend werd en Muc-Off was geboren.

We gaan nu verder en Muc-Off is het go-to merk voor topruiters. En, mocht het je nog niet zijn opgevallen, we doen tegenwoordig iets meer dan onze originele roze reiniger.

Bekijk het volledige assortiment op: www.muc-off.com.