POOLE 07.12.22, FOR IMMEDIATE RELEASE - Muc-Off, de wereldleiders in Fiets en Motorfiets verzorging en prestaties, zijn verheugd hun smeerassortiment uit te breiden met een nieuwe All Weather Chain Smeren.

Deze gloednieuwe formule is afgeleid van een uniek mengsel van hernieuwbare en gemakkelijk Biologisch afbreekbaar ingrediënten, die samen een zeer veelzijdige hoogwaardige Smeren opleveren.

Onvoorspelbare weersomstandigheden en de keuze voor een droog of nat weer smeermiddel is vaak een gok. All Weather Smeren neemt het verrassingselement weg, wat betekent dat u niet meer verrast wordt wanneer de omstandigheden veranderen. Het is een geweldige optie voor het toenemende aantal forenzen die onder tijdsdruk staan en behoefte hebben aan een betrouwbaar en duurzaam product dat dag na dag werkt, ongeacht de weersomstandigheden. Niet alleen dat, maar het zal ook goed presteren op meer veeleisende MTB, weg, of gravel ritten.

All Weather Smeren vervoegt de gelederen naast enkele trouwe fans, de Wet en Dry varianten van Muc-Off's Bio Chain Smeren range die al meer dan dertien jaar de go-to opties zijn voor rijders. Deze nieuwe Smeren produceert een laag wrijvingsniveau, soepel en stil schakelen en een lange levensduur, ongeacht de omstandigheden.

Bij het aanbrengen op de ketting dringt de Smeren snel door tot diep in elke schakel, waardoor een duurzame, beschermende coating ontstaat die bescherming biedt tegen de elementen en slijtage van metaal op metaal voorkomt. In de formule is een UV tracer kleurstof opgenomen, die helpt om het aanbrengen nauwkeuriger te maken en een totale dekking in de ketting te garanderen. Muc-Off heeft een mengsel van organische wrijvingsmodificatoren gebruikt, die ervoor zorgen dat de Smeren zelfs de zwaarste ritten kan weerstaan en smering biedt voor lange afstanden op en naast de weg.

"Bij dit nieuwe smeermiddel moesten we een aantal belangrijke factoren tegen elkaar afwegen - de uitdaging was, zoals altijd bij de ontwikkeling van Smeren , om een product te leveren dat zo efficiënt mogelijk presteert, voor zo lang mogelijk. Het moet sterk genoeg zijn om regen, sneeuw, gruis en Vuil te weerstaan, terwijl het ook de juiste viscositeit moet hebben om de ketting efficiënt te laten presteren tijdens de rit. All Weather Chain Smeren doet precies dat, en we zijn er trots op dat we onze fans kunnen helpen zich voor te bereiden op alles wat het weer hen te bieden heeft." Alex Trimnell, CEO bij Muc-Off.

All Weather Smeren is de laatste in een lange reeks van smeermiddelinnovaties afkomstig van Muc-Off's interne onderzoeks- en ontwikkelingscentrum. Hetzelfde team wetenschappers dat het heeft ontwikkeld, produceerde ook Ludicrous AF, 's werelds snelste race Smeren, dat momenteel wordt gebruikt door teams als INEOS Grenadiers en EF Education, en dat met name te zien was aan boord van Filippo Ganna's succesvolle UCI World Hour Record fiets vorige maand. Voor meer informatie over dit en Muc-Off's algemene Smeren ontwikkelingsproces kunnen rijders Muc-Off's Performance Hub bezoeken, waar alle baanbrekende innovatie die achter de deuren van hun in het Verenigd Koninkrijk gevestigde superlab plaatsvindt, wordt beschreven.

All Weather Smeren kost £5,49 / €7,49 / $5,99 voor de 50ml, en £10,99 / €10,99 / $10,99 voor de 120ml fles. Beide zijn nu verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk en de EU (in Noord-Amerika vanaf begin januari) bij het wereldwijde dealernetwerk Muc-Off , bij Selecteren e-retailers en rechtstreeks bij www.muc-off.com.

Download persbericht

Afbeeldingen downloaden

Perscontact:

Steve Fearn, Global FietsPR & Communications Manager

T +44779 547 3002 | E [email protected]

Contact verkoop

Neem contact op met uw lokale Muc-Off vertegenwoordiger of distributeur. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen op:

T +44 (0) 1202 307790 E [email protected]

Over Muc-Off:

In 1991 gingen Rex en Marilyn Trimnell van start met X-Lite UK. Na het ontwerpen en produceren van 's werelds eerste twin crown Fiets vork, creëerde Rex een perfect roze spray om Reinigen zijn kit. Om een lang verhaal kort te maken, Rex's reiniger was het beste sinds gesneden brood, en het duurde niet lang voordat het bekend werd en Muc-Off was geboren.

Snel vooruit naar nu en Muc-Off is nu het go-to merk voor topruiters. En, mocht het je nog niet zijn opgevallen, ze doen tegenwoordig iets meer dan onze originele roze reiniger.