POOLE 13.04.2023, FOR IMMEDIATE RELEASE - Muc-Off, de wereldwijde leider in Fiets en Motorfiets onderhoud en prestaties is er trots op aan te kondigen dat het is aangesteld als de Official Cleaning Partner van iXS Dirt Masters 2023.

Dirt Masters wordt tussen 18 en 21 mei gehouden in Bikepark Winterberg in Duitsland en is uitgegroeid tot een van Europa's spannendste MTB evenementen. Naar verwachting zullen in 2023 meer dan 30.000 toeschouwers en meer dan 2.000 racers komen. Met evenementen als de iXS Downhill Cup, een felbevochten FMB Gold Slopestyle wedstrijd, maar ook Whip-Off, Enduro en Four-cross wedstrijden, is er epic rijden voor elk type rijder op elk niveau.

Muc-Off heeft de afgelopen acht jaar als expopartner deelgenomen aan het evenement en zal opnieuw aanwezig zijn met zijn volledige gamma fiets reinigingsmiddelen, beschermingsmiddelen, smeermiddelen en tubeless en beschermingsproducten tegen lekrijden, maar de beslissing om hun investering voor 2023 te verhogen is een belangrijke mijlpaal in deze langdurige relatie.

"We zijn erg blij dat we ook in dit segment zo'n hoogwaardige partner aan onze zijde hebben. Voor ons is het belangrijk dat alle betrokkenen zowel de bergsport fiets beleven als bewust omgaan met hulpbronnen. Muc-Off belichaamt dezelfde benadering van kwaliteit, duurzaamheid en engagement als wij." André Baumbach, CEO Racement.

Als Official Cleaning Partner zal Muc-Off een fiets-wasstation ter beschikking stellen, waar rijders gratis gebruik kunnen maken van de vloot Fiets-specifieke Hogedrukreinigers om hun fietsen na de wedstrijd snel en veilig van vuil te ontdoen. De stations worden gevoed met een geconcentreerde versie van hun beroemde roze Nano Tech fiets Cleaner, die ter plekke met water wordt verdund om de CO2-voetafdruk van het transport te verminderen en plastic te besparen. Dit product is ontwikkeld als onderdeel van Muc-Off's Project Green initiatief, waarbij het merk het verbruik van plastic voor eenmalig gebruik met meer dan 200 ton heeft verminderd sinds de lancering in 2020.

Muc-Off zijn altijd kampioenen geweest voor de basis van MTB, die jong talent ondersteunen met sponsoring zoals UCI MTB Youth Team Muc-Off Young Guns dat onlangs een Academy Programme lanceerde. Dirt Masters is een evenement dat zich specifiek richt op jonge rijders met een groot aantal jeugdcategorieën voor elke discipline aanwezig. Ook zien we fan-favorieten Tomas Lemoine en Ben Deakin van het Muc-Off elite-atletenprogramma het hele weekend meedoen aan respectievelijk slopestyle en downhill .

"We hebben sterke wortels in de gravity MTB scene, dus we zijn enthousiast om onze steun aan dit wereldwijd erkende evenement te vergroten. De samenwerking met Dirt Masters stelt ons in staat om rijders aan de basis en op het elite niveau van de sport te bereiken, en we kunnen niet wachten om rijders te helpen het maximale te halen uit wat zeker een epic weekend wordt." Alex Trimnell, CEO bij Muc-Off.

DOWNLOAD PERSBERICHT (Engels)

PERSBERICHT DOWNLOADEN (Duits)

PERSCONTACT

OVER MUC-OFF:

In 1991 gingen Rex en Marilyn Trimnell van start met X-Lite UK. Na het ontwerpen en produceren van 's werelds eerste twin crown Fiets vork, creëerde Rex een perfect roze spray om Reinigen zijn kit. Om een lang verhaal kort te maken, Rex's reiniger was het beste sinds gesneden brood, en het duurde niet lang voordat het bekend werd en Muc-Off was geboren.

We gaan nu verder en Muc-Off is het go-to merk voor topruiters. En, mocht het je nog niet zijn opgevallen, we doen tegenwoordig iets meer dan onze originele roze reiniger.

Bekijk het volledige assortiment op: www.muc-off.com